Reklamace, odstoupení od smlouvy
Reklamace
Eshop Astedo, fyzická osoba Vlastimil Stach
se sídlem Chuderov 162, 400 02, Chuderov
IČO: 46780378, DIČ: CZ6802271179
prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese astedo.cz
- DOLOŽENÍ PŮVODU ZBOŽÍ:
1.1 Při uplatňování reklamace je nutné předložit doklad o koupi zboží, bez tohoto dokladu nebude reklamace přijata ani vyřízená.
- REKLAMACE SE VZTAHUJE:
2.1 Reklamace se vztahuje na výrobní, materiálové a skryté vady výrobku, které se projeví v garanční době.
- REKLAMACE SE NEVZTAHUJE:
3.1 Mechanické poškození:
Zboží je nutno zkontrolovat při koupi, nebo při převzetí zboží. Na pozdější reklamování poškozeného zboží nebude brán zřetel. Převzetím zboží se rozumí jeho důkladná kvalitativní a kvantitativní kontrola společně s prodejcem nebo přepravcem. Případné nedostatky zjištěné touto kontrolou potvrdí obě strany svým podpisem. Zboží je nutno užívat k účelům tomu určeným. Reklamace se nevztahují na mechanické poškození, způsobené nevhodným zacházením.
3.2 Mechanický zásah do zboží:
Reklamace se nevztahuje na zboží, do kterého bylo mechanicky zasaženo, respektive zboží, které nebylo namontováno v souladu s montážním návodem výrobce a došlo u něho k mechanickým úpravám.
3.3 Odchylky rozměrů:
Reklamace se nevztahují na výrobní odchylky rozměrů. Výrobní tolerance rozměrů je ±3%.
3.4 Uplynutí garančního období:
Reklamace se nevztahují na zboží, které je po uplynutí záruční lhůty (minimální doba 24 měsíců - pokud není přímo u produktu uvedena delší záruční doba).
- POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ REKLAMACE:
4.1 Způsob uplatnění reklamace:
Reklamaci je nutné vždy uplatnit písemnou formou. Popis spolu s fotodokumentací vady či poškození je nutné zaslat (pošta, e-mail) na adresu: Vlastimil Stach - Astedo, Chuderov 162, 400 02, Chuderov, e-mail: info@astedo.cz. Ústní podání reklamace je nepřípustné.
4.2 Zpracování reklamace:
Po obdržení je reklamace zpracována a zavedena do systému.
4.3 Informace zákazníkovi:
Po zpracování reklamace je zákazník kontaktován zodpovědnou osobou (reklamační technik, obchodní zástupce) pro domluvení dalšího postupu. Další postup vyřízení reklamace je domlouván individuálně, dle charakteru reklamace. V případě, že budou chybět nějaké doklady, potřebné pro vyřízení reklamace, bude zákazník vyzván k jejich doložení.
4.4 Posouzení reklamace:
Po posouzení reklamace reklamačním technikem bude rozhodnuto a zákazníkovi oznámeno její následné řešení:
4.4.1 uznaná reklamace – uznání oprávněnosti reklamace, (zboží bude opraveno, či vyměněno na náklady výrobce)
4.4.2 neuznaná reklamace – zamítnutí reklamace, (zboží může být vyměněno či opraveno, ale pouze na náklady zákazníka)
4.5 Skladování reklamovaného zboží:
Reklamované zboží musí kupující skladovat až do konečného rozhodnutí tak, aby bylo možné objektivně zjistit jeho stav. Z uvedeného důvodu je kupující povinen uložit vadné výrobky odděleně až do vyřízení reklamace.
4.6 Lhůta pro vyřešení reklamace:
Lhůta pro vyřešení reklamace od písemného podání činí 30 dní
Vrácení zboží bez udání důvodu ve 14-ti denní zákonné lhůtě
1.Jak a kdy musíte vrátit zboží
Jakmile odstoupíte od smlouvy, musíte nám zboží vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od samotného odstoupení od smlouvy. Zboží vracíte na své náklady, které vám nebudou proplaceny. Zboží by mělo být nepoškozené, nepoužívané a čisté, včetně veškerého příslušenství, které jste k němu obdrželi. Pokud je to možné, zboží by mělo být vráceno v originálním obalu.
Formulář pro vrácení zboží bez udání důvodu ve 14-ti denní zákonné lhůtě:
2.Kdy od smlouvy odstoupit nemůžete
Pokud se jedná o spotřební či hygienické zboží, lze odstoupit od smlouvy pouze v případě, pokud není porušen originální obal balení, popřípadě jiný hygienický obal chránící samotné zboží. To se týká např. drogistických výrobků, kosmetiky apod.
Nelze také odstoupit v případě poskytnutí služeb za úplatu, pokud jsme vám je poskytli ve lhůtě 14 dnů od objednání takové služby. Typicky v případě, pokud vám provádíme např. montáž spotřebiče s vaším výslovným souhlasem. Dalším případem, kdy nemůžete odstoupit od smlouvy je zboží, které jsme jakkoli upravili na základě vaší osobní žádosti.
3.Co když vrátíte zboží poškozené, poškrábané či jinak opotřebené?
V případě, že vrátíte zboží poškozené, poškrábané, či s jinými známkami opotřebení, můžeme vám vracenou kupní cenu zboží ponížit o částku, která odpovídá takovému opotřebení. Takovým případem bude např. vrácení poškrábaného výrobku, promáčklé tělo lednice nebo zanesené nečistotami. V takových případech dojde k vyčíslení škody, o kterou bude vaše vrácená kupní cena ponížena.
4.Jak vám vrátíme peníze?
Peníze vám budou vráceny do 14 dnů od odstoupení od smlouvy stejným způsobem, jakým probíhala platba. Nemusíme vám však peníze vrátit dříve, než vrátíte zboží. Rovněž máte právo na vrácení peněz vynaložených na dodání zboží při jeho objednávce, pouze však do výše rovnající se nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží na Astedo.cz.
V případě převzetí v hotovosti po vás můžeme požadovat předložení identifikačního průkazu, jako je občanský průkaz nebo cestovní pas, za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházejících z trestné činnosti. Pokud takový průkaz nepředložíte, můžeme odmítnout vám peněžní prostředky proplatit.
Pokud jste spotřebitel.
Jako spotřebitel máte právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů, pokud jste jej zakoupili distančně, tzn. například přes e-shop www.astedo.cz. Zboží musíte v takovém případě vrátit neponičené, nepoškozené a bez známek používání. Zboží byste si měli vyzkoušet a prohlédnout stejně, jako kdybyste tak činili v běžné kamenné prodejně. Pokud budou na zboží známky opotřebení nebo jiného užívání, můžeme ještě před navrácením kupní cenu ponížit o náhradu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení.
Odstoupit od smlouvy nemůžete např. u hygienického zboží, které vám bylo dodáno v uzavřeném obalu a Vy jste jej z takového obalu vyňali, u novin, periodik nebo časopisů a dále také u zboží, které bylo upraveno na základě vašeho přání.
Pokud jste podnikatel.
Při nákupu jako podnikatel (tedy na IČO) nemáte u nákupu učiněného distančně, na rozdíl od spotřebitele, ze zákona právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů. Zákon v tomto ohledu zvýhodňuje pouze spotřebitele.